Playboy končí s nahými dívkami

Playboy končí s nahými dívkami

Dlouhá léta byl Playboy naprostým synonymem pro odhalené překrásné dívky, protože o nic jiného v něm v zásadě nešlo. Ovšem to by se nyní mělo zásadním způsobem změnit.


Konec odhalených dívek

Ženská nahota z Playboye udělala jednu z nejjednodušeji rozpoznatelných značek na celém světě, a proto si jen těžko můžeme zatím představit Playboy bez nahých dívek.

Za konec odhalených fotografií zřejmě mohou sociální sítě, protože Playboy se vyjádřil v tom smyslu, že z nahých obrázků nedokáže získat dostatečně velký příjem, jelikož pravidla Instagramu a Facebooku nedovolují jejich sdílení ani zveřejňování. Sterilní svět sociálních médií tedy zřejmě zvítězil nad nepoměrně zajímavějším prostředím, což je zajisté velká škoda. Drtivá většina tištěných médií prodělává a Playboy není výjimkou.

Před čtyřmi roky se do vedení dostal manažer Scott Flanders, který se pokusil co nejvíce příjmů generovat prostřednictvím internetu, nicméně zde narazil na výše zmíněnou komplikaci ohledně sociálních sítí, které v dnešní době hrají velice podstatnou roli. Za novou image Playboye zřejmě stojí tedy skutečnost nepěkně nahnutých financí.

Zlom nastal nejspíš v roce 2011, kdy se zakladatel společnosti Hugh Hefner rozhodl po čtyřiceti letech stáhnout Playboy Enterprises z burzy. Pro odkup akcií ovšem Hefner potřeboval peníze, což pro tištěné médium není snadné a věřitelé z řad různých soukromých investorů Hefnerovi nastavili poměrně náročný plán ziskovosti, který společnost téměř nestíhá plnit.

Začátek s malou investicí

Časopis Playboy byl založený Hughem Hefnerem již v roce 1953. Jedná se o měsíčník, který je doslova synonymem pro erotické fotografie žen, které se často rekrutovaly z řad slavných osobností. Časopis Playboy existuje v celé řadě různých jazykových mutací téměř po celém světě a v České republice se prodává od roku 1991.

Slavné osobnosti, které se na stránkách Playboye objevily odhalené, se rekrutovaly např. z oblastí filmu, hudby, modelingu či sportu. Mezi nejznámější odhalení patří Marilyn Monroe z prosince 1953, Madonna ze září 1985, Drew Barrymore z ledna 1995, Geri Halliwell z května 1998, Denise Richards z prosince 2004 či Cindy Crawford z července 1988 a října 1998.

V listopadu 2009 se na stránkách Playboye objevila i odhalená animovaná postavička – Marge Simpsonová. V české mutaci se také objevily zajímavé ženy, jmenujme např. Sabinu Laurinovou, Kateřinu Kristelovou, Kateřinu Brožovou či Gabrielu Partyšovou.

Hugh Hefner založil svůj časopis s osmi tisíci dolary počáteční investice, dobrým odhadem trhu a také s potřebnou trochou štěstí. Jeho tehdy ještě jediný kolega zvládnul vymyslet dnes slavné logo během půl hodiny. Nejvyššího objemu prodeje na americkém trhu Playboy dosáhnul v roce 1972, když se vydalo na sedm milion výtisků. Časopis musel čelit útokům z mnoha stran. Nelíbil se konzervativním politikům a problém s ním měly samozřejmě i feministky. Uvidíme, jestli se Playboy udrží i poté, co se rozhodl ze svých stránek odstranit nahé dívky.